کد مطلب:314484 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:194

آقا این فرزندی که به من دادی مال خودت
جناب حجة الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمود شریعت زاده خراسانی طی یك نامه به دفتر انتشارات مكتب الحسین علیه السلام نوشته اند:



[ صفحه 434]



روزی بعد از ظهر بود، معمولا عصرها به حرم حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام و شب ها به حرم حضرت سیدالشهداء علیه السلام مشرف می شدم. وارد حرم مطهر شدم. درست در نظرم است كه مقابل ضریح مقدس ایستاده بودم و زیارتنامه حضرت را می خواندم كه یك مرتبه با سرو صدایی روبه رو شدم و دیدم زن عربی فریاد می زند: ابوفاضل، ابوفاضل، این فرزندی كه به من عنایت كردی مال خودت باشد.

بچه ای رو دست داشت و سر بسیار بزرگی داشت كه معمولی نبود، دیدم بچه را به طرف ضریح حضرت علیه السلام پرتاب كرد و بچه محكم به ضریح خورد در اثر این سر و صدا و برخورد این زن با حضرت، زن و مرد اطراف او جمع شدند و تماشا می كردند. من خیلی دوست داشتم كه ببینم این جریان به كجا كشیده می شود و آیا حضرت عنایتی می كنند یا نه؟ ولی خجالت می كشیدم میان جمعیت بروم تا از نزدیك در جریان قرار بگیرم.

خلاصه از دور تماشا می كردم. یك مرتبه مشاهده نمودن آن زن عرب فرزند خود را در بغل گرفته خوشحال و از حضرت تشكر می كند و با یك احترام خاصی از حرم بیرون رفت. از كسانی كه نزدیك او بودم پرسیدم جریان چه شد؟ گفتند: این خانم سال ها است ازدواج كرده ولی بچه دار نمی شده است. پزشكان به او گفتند كه شما عقیم هستید این خانم پس از ناامیدی به حرم حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام مشرف می شود و به حضرت متوسل می شود كه من از شما یك فرزند می خواهم و گریه زیادی می كند و خلاصه بعد از مدتی حامله می شود و سپس وضع حمل می كند به پسری ولی این پسر سری بزرگ و غیر معمولی دارد.

مشغول معالجه در كربلا می شود ولی نتیجه نمی گیرد، نزد پزشكان بغداد می رود آنها هم جواب یأس می دهند و او را ناامید می كنند. این خانم تصمیم می گیرد، حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام مشرف شود و بگوید آقا این فرزندی كه به من دادی مال خودت از روی ناراحتی و عصبانیت و بچه را به طرف ضریح مقدس پرتاب می كند. به مجردی كه بچه به ضریح می خورد و سپس روی زمین كنار ضریح می افتد، می بینند سر بچه كوچك شد و مثل بچه های معمولی شده و باد سر خالی شد.



[ صفحه 435]



مادر، بچه اش را از روی زمین بر می دارد و از حضرت تشكر می كند و سپس خداحافظی و حرم شریف را ترك می كند و مرحوم پدر حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی شریعت زاده ی خراسانی واعظ معروف كربلا كه در حدود چهل سال در صحن مقدس امام حسین علیه السلام منبر می رفتند می فرمودند: این ختم به تجربه رسیده است توسل به حضرت عباس علیه السلام اول دو ركعت نماز هدیه به آن حضرت (روحی له الفداء) و سپس 133 مرتبه بگوید:

«یا كاشف الكرب عن وجه الحسین علیه السلام، اكشف كربی بحق أخیك الحسین علیه السلام»

حوائج بر آمده خواهد شد انشاءالله.

محمود شریعت زاده خراسانی

4 شوال 1421 ق